Vuilcontainers worden de komende dagen vroeger dan gebruikelijk geleegd. De vuilniswagens gaan eerder de weg op, zodat de medewerkers weer binnen zijn voor het heetste deel van de dag.
Rotterdam meldt dat de komende drie dagen de ondergrondse en huiscontainers eerder op de dag worden geleegd. Inwoners moeten daarom voor 06.30 uur hun huiscontainer buiten zetten.
Ook Den Haag vraagt zijn inwoners om containers, vuilniszakken en grofvuil voor 07.00 uur aan de straat te zetten. De drie afvalbrengstations, waar mensen zelf hun vuil naartoe brengen, sluiten om 14.00 uur. Dat geldt tot en met zaterdag.